محمد رضا

چند درس بزرگ از کارآفرینان جوان

1397/1/23 16:31
نویسنده : محمد رضا
235 بازدید
اشتراک گذاری

این روزها بحث کارآفرینی و راه‌اندازی استارتاپ بسیار داغ شده است. اکثر جوانان و مخصوصا پسرها دوست دارند که هرچه سریع‌تر کسب‌و‌کار خودشان را مانند بیل گیتس راه‌اندازی کنند. با توجه به امکاناتی که امروزه در اختیار همه قرار دارد، آن‌ها می‌توانند از سنین کم این کار را آغاز کنند و مهارت‌های خود را برای آینده افزایش دهند و تجربه کسب کنند. در این مقاله‌ی زومیت، به معرفی ۱۰ کارآفرین جوان و درس‌هایی از فعالیت‌های آن‌ها می‌پردازیم که با استفاده از ایده‌های خلاقانه‌ی خود توانسته‌اند کسب‌و‌کار مفیدی راه‌اندازی کنند و به فکر گسترش دادن آن برای آینده هستند.
- اگر در جوانی در مهارتی حرفه‌ای هستید، آن را ادامه هید

بن پسترناک عاشق اپلیکیشن و بازی کردن بود. بنابراین در سن ۱۵ سالگی او یک اپلیکیشن شبیه به نوعی بازی طراحی کرد و آن را در iTunes قرار داد. این اپلیکیشن ۱.۳ میلیون بار دانلود شد و او را تبدیل به یک ستاره کرد. از آن زمان به بعد، او ۲ اپلیکیشن دیگر به نام‌های Flogg و Monkey نیز طراحی کرده است. درواقع سرگرمی دوران جوانی به او کمک کرد که مهارت‌های برنامه‌نویسی را در خودش پرورش دهد و اپلیکیشن‌هایی طراحی کند که از طرف مردم مورد استقبال قرار بگیرند.

جورج ماتوس در سن ۱۲ سالگی علاقه‌ی زیادی به هواپیماهای بدون سرنشین داشت. او به‌اندازه‌ای به این کار علاقه داشت که تصمیم گرفت خودش نیز هواپیماسازی را تجربه کند. او ویدئوهای خود را در یوتیوب منتشر می‌کرد و از سازندگان این نوع هواپیماها می‌خواست که به او اجازه دهند تا هواپیماهایشان را امتحان کند. او بعد از ۶ سال کار کردن روی این هواپیماها، شرکت هواپیماسازی بدون سرنشین خودش را راه‌اندازی کرد. او هنوز محصولی به بازار ارائه نکرده است؛ اما در حال کار کردن روی این قضیه است.

شاید نتوان تولید اپلیکیشن‌های iOS و هواپیمای بدون سرنشین را به‌عنوان یک شغل طولانی مدت در نظر گرفت؛ اما این افراد با تقویت کردن استعدادهایشان در تکنولوژی‌های جدید، توانسته‌اند موقعیت‌های شغلی خوبی برای خودشان پیدا کنند.
Millennial Entrepreneurs
۲- از ترندهای پرطرفدار استفاده کنید

جمع کردن کفش کتانی یکی دیگر از مواردی است که بازار خوبی دارد. شاید افرادی که سن و سال بیشتری دارند، بگویند این ترند خیلی زود محبوبیت خودش را از دست خواهد داد. آینده‌ی یک ترند اهمیت چندانی ندارد؛ مهم این است در همان لحظه‌ای که بازارش داغ است شما هم به آن ملحق شوید. بن کالپلوشنیک یک نوجوان ۱۵ ساله و عاشق کفش کتانی است. او برای اینکه بتواند کفش کتانی‌های بیشتری بخرد، تصمیم گرفت که چند جفت از آن‌ها را از کلکسیونرها خریداری کند و آن‌هایی را که احتیاج نداشت، با مقداری سود به دیگران بفروشد. او برای رشد دادن کسب‌و‌کارش با شبکه‌ای از فروشندگان کفش‌های کتانی ارتباط برقرار کرد تا بتواند چندین جفت از کفش‌هایی را که وارد بازار می‌شوند، سریعا خریداری کند. او سپس تلاش کرد با شبکه‌ی بزرگ دیگری از کلکسیونرهای کفش کتانی مانند خوانندگان رپ یا دیگر هنرمندان خلاق ارتباط برقرار کند. او اکنون صاحب یک کسب‌و‌کار خرید و فروش کفش‌های کتانی است. مهم نیست که بازار این ترند تا چند وقت دیگر محبوبیت داشته باشد؛ مهم این است که او در حال حاضر پول خوبی از این راه به دست می‌آورد.

کانر اونیل نیز داستانی مشابه بن دارد. او پیش خودش فکر کرد چرا من منابع مورد نیاز مردم را تأمین نکنم؟ بنابراین وب‌سایتی طراحی کرد که خریداران می‌توانستند از طریق آن، منبع و محل خرید کفش کتانی، لباس و هر وسیله‌ی دیگری که می‌خواهند درخواست دهند. او سپس به‌صورت دستی و از طریق ربات، اینترنت را جستجو می‌کرد تا منابع مورد نظر آن‌ها را پیدا کند و در ازای دریافت مبلغی، آن‌ها را به مشتری‌ها معرفی کند. او با معرفی کردن محصولاتی که ترند شده بودند، سود خوبی به دست آورد.

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به محمد رضا می باشد